Geri git   Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz > iSLama Uygun Egitim Ve Yasam > iSLamda aiLe

Aile Okulunun Ders Ortamı Sofra


Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz sitesindeki iSLamda aiLe - kategorisi altındaki Aile Okulunun Ders Ortamı Sofra isimli konuyu görüntülemektesiniz.

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme Stil
Alt 04.02.2013   #1
D/Üsüyorum..
SimaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 Özel Mesaj       Arkadas Listesine Ekle
K.Tarihi: Nov 2012
Üye Numarası: 69
Arkadaşlar: 0
Konular:
Mesajlar: 504
Rép Puanı: 50000
Rép Grafiği: SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute SimaL has a reputation beyond repute
Standart Aile Okulunun Ders Ortamı Sofra

Aile okulunun ders ortamı Sofra Yüce Allah, Kur’ an-ı Kerim'i oluşturan sureleri isimlendirirken, herhalde gelişigüzel seçmemiş- tir. Sanki dikkatleri; belli kavramlara, olaylara, şahsiyetlere, hayat gerçeklerine, hayatın tüm alanlarına, sosyal guruplara ya da elest bezmiy- le başlayan, insanın zamanda yolculuğunu oluş- turan temel unsurlara yoğunlaştırmak istemiştir. Çok çarpıcı ve dikkat çekicidir sure isimleri. Bunlardan biri de; "Maide " suresidir, yani, "Sof- ra". Acı tatlı bütün paylaşımlar sofra etrafında ger- çekleşir. Buluşma amacına göre isimler verilir: Düğün yemeği, sünnet yemeği, asker yemeği, mevlit yemeği, iş yemeği, taziye yemeği, bayram yemeği gibi. Tanışma toplantıları, buluşma toplantıları, bütün toplantılar hemen hemen sofra merkezli yapılır. Sabah ve akşam sofraları, sanki aile şûrası gibi- dir. Bütün aile fertlerini buluşturan, problemlerin görüşüldüğü, bugün yapılan; yarın da yapılacak olan işlerin değerlendirilip, aile ile ilgili kararların alındığı, aile bütçesinin oluşturulduğu ve "aidiyet duygusu"nun geliştiği; "ben" değil, "biz " anlayı- şının benimsetildiği, kıt ya da bol imkânları bö- lüşmenin tadına varıldığı, bencilliğin değil, feda- kârlığın ön plana çıktığı, "kolektif bilinç" kavramı- nın beyinlere yerleştirildiği, özetle; gönüllerin bir noktada birleştiği zaman dilimidir sofra. Toplumları güçlü kılan, "aidiyet duygusu"dur. Cisimlerin sağlamlığı, darbelere, ağır yüklere karşı dayanma gücü, o cisimleri oluşturan mole- kül bağlarının gücüyle doğru orantılıdır. Dağcıla- rın kullandığı, kaya çatlaklarına girebilen, ip, in- cecik metaller, çok ağır yükleri çekebilmektedir, incecik paraşüt ipleri, yüz kilolarca ağırlığa da- yanabilmektedir. Nice kalın metaller, ipler aynı dayanıklılığı gösterememekte, kırılmakta, kop- maktadır; çünkü molekül yapıları güçlü değildir. Toplumu oluşturan en küçük birim, ailedir. Aile yapısı güçlü toplumlar, kırılmalara, çekmelere dayanıklı, çözülemeyen toplumlardır. Ailenin gücü; "aidiyet duygusu"dur. Kişi, kendi- ni, bir aileye, millî benliğe ait hissetmelidir. Bu duygu, işte , o, günde bazen iki, bazen üç kez kurulan sofralarda çocuğa verilir. Çocuğun eğitimi, aile ortamında başlar. Konuş- mayı, dinlemeyi, topluma uyum prensiplerini, görgü kurallarını, temizliği, tasarrufu, paylaşma- yı, fedakârlığı, sevmeyi, sevilmeyi, saymayı, ka- tılmayı hep aile ortamında öğrenir. Sofra, sanki aile okulunun ders ortamıdır. Sabah ve akşam toplanmaları sofra sayesinde gerçek- leşir. Akşama kadar olan, aileyi ilgilendiren olay- lardan, ailenin bütün fertleri haberdar olur. Du- rum muhakemeleri yapılır. Stratejiler belirlenir. Olması muhtemel tehlikelere karşı tedbirler alınır. Şefkat, korunma duygusu, güven duygusu, kişi- lik gelişiminin ana unsurlarıdır. Birçok pratik bil- gi çocuk tarafından taklit yoluyla öğrenilir. Ye - meğin başlangıcında çekilen "Besmele", sonun- da söylenen “hamde le"ler; berrak, kirlenmemiş zihinle rin, "Rabb"e yönelmesini sağlar. Yapılan yemek duaları, fıtratta bulunan, Yüce Yaradan'a sığınma programınıharekete geçirir, ilk görev al- ma sorumluluğu ve başarma hazzı, takdir edil- me duygusunun tatlılığı, sofra hazırlama ve kal- dırmalarda çocuğa tattırılır. Aile, ortak tatlarda buluşur. Bir arkadaşımın hanımı, arkadaşım için: "Eve, lokanta diye yemeğe , otel diye yatmaya gelir" demişti. Ne zaman ki; baba, anne, çocuk, evden ayak üstü atıştırıp çıkar, uzun iş seyahatleri, iç toplan- tıları, kahveler, kulüpler; babanın eve geliş-gidiş saatleri belli değildir; anne, konkende, otmakçı- lıkta, gez eklerde... Zamanında yemek hazırla- maz, sofrayı kuramaz, çocuklar; okuldan, oyu- na, dershanelere, arkadaş partilerine dolaşırken zamanında evde bulunmaz , işte o zaman evler lokanta ve otelden farksız hale getir. Ortak tatlar kaybolur. Aile matematiğinin yerini, şahıs mate - matiği alır, kolektif aile bilinci yok olur. Her aile ferdi, mutfakta kendi tadını aramaya başlar. Ye- mek tercihleri değişir. Aile bütçesi, bu tercihleri kaldıramaz olur. Bedelini kazanmak için, vaktin- den önce yuvadan uçmaya çalışılır; zira, "aidiyet duygusu" yok olmuştur. "Biz" değil, "ben" duy- gusu öne çıkmaya başlamıştır. Yuvadan; uçma- yı öğrenmeden, kendilerini bekleyen tehlikeleri bilmeden, vaktinden önce yuvadan fırlayan yav- ruların, altta bekleyen kedilere, yılanlara, yukarı- da, doğanlara vb. yem olduğu gibi yem olurlar. Aile çözülür, ahlaki değerler çöker. Toplumun yapısı da, ailenin çöküşüyle erozyona uğrar. Çi- mentosu içinden alınan binanın döndüğü moloz yığınına döner. Bugün, Batı toplumları büyük bir ahlaki çöküntü yaşamaktadırlar. Evlilikler son derece azalmıştır. Beslenme alışkanlıkları, ayaküstü (fast-fod)dür. Nüfus ortalaması yaşlanmakta ve artış oranı düşmektedir. Aynı lokantada, aynı masada ye- mek yiyen karı-koca, bazen hesaplarını ayrı ödeyebilmektedir. Aile fertleri arasındaki daya- nışma yük olmaya yüz tutmuştur. Fertler birbi- rinden habersizdirler. Anne ve babalarda yemek kültürü gelişmemiş, ortak tatlar oluşmamıştır. Tarihin seyri içinde, aile yapısı sağlam toplumla- rın çözülmediği; aile yapısı zayıf toplumların çö- zülüp, hâkimiyetlerini kaybettiği, asimile oldukla- rı bir gerçektir. Belki de; toplumun dinamikleri, kültür ve berabe - rinde, toplumu, tarihin derinliklerinden geleceğe bağlayan "sosyal şifre" aktarımı "sofra" kültürün- de gizlidir. Yeter ki, "sofra"mızı kaybetmeyelim.
Mustafa Suna - Sarıcakaya İmam-Hatip Lisesi











Click the image to open in full size.


Susmak ne güzeldir; muhatap arifse edep, âşıksa ifade, ahmaksa cevap
SimaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eski Toplumlarda Aile eSiLa iSLamda aiLe 0 09.01.2013 19:52
Davud Kaya Tecvidli Kuran Öğreniyorum Serisi SıLa Kur'an-ı Kerim 0 26.12.2012 17:04
Ders Nasıl çalışılır çalışma Hataları SıLa DERSLER 0 24.12.2012 15:46
Aile sevgi huzur yuvası HiCReT iSLamda aiLe 0 13.12.2012 21:19
Aile hayatını Cennete çeviren anlayışlar eSiLa İslamiyette Evlilik 1 09.12.2012 17:59


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Site Optimizasyon : By eFe
Sitemizde Yenimisiniz ? Yardım Konuları