Geri git   Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz > iSLama Uygun Egitim Ve Yasam > iSLamda aiLe > İslamiyette Çoçuk

Like Tree1Likes
  • 1 Post By ZehiR

5-6 Yaş Çocuğunuzu Nasıl Disipline Etmelisiniz?


Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz sitesindeki İslamiyette Çoçuk - kategorisi altındaki 5-6 Yaş Çocuğunuzu Nasıl Disipline Etmelisiniz? isimli konuyu görüntülemektesiniz.

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme Stil
Alt 28.02.2013   #1
Süper Moderatör
ZehiR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 Özel Mesaj       Arkadas Listesine Ekle
K.Tarihi: Dec 2012
Üye Numarası: 98
Arkadaşlar: 2
Konular:
Mesajlar: 612
Rép Puanı: 1
Rép Grafiği: ZehiR is an unknown quantity at this point
Standart 5-6 Yaş Çocuğunuzu Nasıl Disipline Etmelisiniz?

Çocuğunuzu Disiplin Etmek Beş yaşındaki bir çocuk size ne kadar iyi olduğunu göstermekten haz duyar. Özel*likle çok gerçekçi beklentileri olan bir ebeveyn iseniz davranışlarıyla ilgili sızlanacak bir şeyler bulmaya çalışırsınız, fakat hep birlikte gittiğiniz bir restoranda iki saat boyunca afacanlık ve ha*şarılık yapmadan sessizce oturmasını bekleme*niz yersizdir. Bunun yanı sıra ona evde, akşam yemeği süresince sergilediği davranışların gu*rura değer olduğunu söyleyip birkaç küçük kompliman yapmayı hatırlarsanız, sizi harika bir akşamla ödüllendireceğini de bilmelisiniz. Diğer bir deyişle, ona sadece yapabildiklerini anımsatmak bile çocuğunuzun, siz ve hayatın*daki diğer önemli insanları memnun etmek için her şeyi yapmasına yetecektir. Çocuğunuz beş buçuk ya da altı yaşına geldiğinde olumlu davranışlarını ön plana çıkarmasını sağlamak için yeni stratejiler geliştirmeniz gereke*cektir. İki veya dört yaşındayken işleyen yöntemler artık geçerliliğini kaybedecektir. Bununla ilişkili olarak, elinizden çıkarmanız ge*reken birçok kozunuz olacaktır. Mantık beraberin*de merakı da getirecek ve çocuğunuz, kararlarınızın altında yatan nedenleri öğrenmek isteyecektir. Onun kendince geliştirdiği mantığa göre siz doğru ve yanlışları belirleyen kişi olacaksınız. Beş ya da altı yaşındaki bir çocuğu disiplin kural*ları ile tanıştırırken, o, birtakım sorunların içinde boğulduğunu hissedecektir. Okul yaşamında, ona bağlanmış beklentiler eskisinden daha büyük ola*caktır. Bazen kendini tamamen diğer arkadaşlarıyla paylaştığı sınıfın içine sıkışmış hisseden bir çocu*ğun okula adapte olması da sorun yaratacaktır. Ye*ni kurallar kimi zaman beraberinde uygunsuz ve tu*haf davranışları da getirecektir. Bunun yanı sıra ço*cuğunuz bazı arkadaşlarının değer sistemlerini ör*nek alarak sizin tasvip ettiğiniz davranış biçiminden tamamen farklı tablo çizecektir. Birtakım kostümler içinde bir savaş kahramanı veya bir canavara bürü*nerek diğer çocuklardan öğrendiği davranış biçim*lerini taklit edecektir, fakat bir süre sonra diğerleri için kabul edilebilir birtakım yargıların ona pek de uygun olmadığını anlayabilecektir. Her Ailenin Değişik Kuralları Olduğunu Kavramak Bir çocuk, beş buçuk yaşına kadar kendi ailesinin yaşam tarzının diğer ailelerin alışkanlıklarından çok ayrı olduğunun pek bilincinde değildir. Onun algıla*yabildiği farklılık diğer ailelerin dış görünüşleri ve ailelerdeki birey sayısıyla sınırlıdır. Artık sosyalleşmenin de yardımıyla, birtakım de*neyimleri yaşamaya, örneğin; her arkadaşının evin*de birkaç saat vakit geçirtmeye başlamıştır ve böyle*likle öğretmeninin veya sizin ona öğretmesine ge*rek kalmadan diğer bir evdeki ebeveynin kendi ebeveynlerinden farklı bakış açıları olduğunu öğ*renmiştir. Eğer aileniz, akşam yemeğini, aynı masa*da toplanıp birlikte yiyorsa, çocuğunuz ayak üstü bir şeyler atıştırılan bir ev ortamında huzursuz ola*caktır. Eve gelecek ve arkadaşının ailesinin 'yanlış' şeyler yaptığını söyleyecektir. Altı yaşına geldiğinde, karşınıza geçip size, yemeğini arkadaşı gibi yere oturup resim çizerken yemek yerine neden masada herkesle oturmak zorunda kaldığını sorabilecektir. Çocuğunuzun doğal yapısı, yaşadığı evin kuralla*rıyla arkadaşının evindeki kurallar arasındaki farkla*ra vereceği tepkiye şekil verecektir. Umursamaz ya*pıda bir çocuk nerede olursa olsun önüne konan her kurala uymakta zorluk çekerken yönlendirilme*ye elverişli bir çocuk koşullara kolaylıkla uyum sağ*layabilecektir. Örneğin; çocuğunuzun evin içinde ayakkabıları ile dolaşmasına izin veriyorsanız ve ar*kadaşının annesi eve girerken ayakkabılarının çıka*rılmasını söylemiş ise bu yapıda bir çocuk, "Hayır, ben evde ayakkabılarımla dolaşırım" gibi bir çıkış yapabilir ve diğer anne bu konuda ısrarcı davrandı*ğında sinirlenebilir. Aslında çocuğun niyeti ne meydan okumak ne de saygısız davranmaktır. Tek istediği diğer anneye Kendisinin farklı kurallara sahip olduğunu göstermektir. Çocuğunuz gün geçtikçe sizin otoritenizden mu*af sosyal durumlara büyük bir katılım gösterir. Bu çocuğunuzun başka bir ailenin kurallarını tecrübe etmesi ve bu kuralların ona yanlış geldiği için hu*zursuz ettiğini açıkça görmesi açısından önemlidir. Bu deneyimini pekiştirmek için ona bazı örnekler sunabilirsiniz, mesela; "Eğer Jason'nm annesi 'Ye*mekten önce abur cubur yemeyin" der ise buna uy*malısın, ama sana 'Bisiklet kullanırken kask tak*mak zorunda değilsin,' derse o zaman sen de 'Be*nim kask kullanmadan bisiklete binmem yasak' de*melisin." Bu sözlerinizle çocuğunuzun arkadaşlarının evin*de de benzer kurallar olduğunu anlamasına yardım edersiniz. Aynı şekilde çocuğunuz arkadaşlarını eve davet ettiğinde siz de "Bizim evimizde bir kural var*dır, o da oturma odasında oyun oynamanın yasak olduğudur," diyerek bir ya da iki kuralı hatırlatma stratejisini uygulayın. Artan Beklentileri Harekete Geçirmek Çocuğunuzun sizi mutlu etme arzusu, davranış bi*çimini etkileyen en önemli motivasyondur. Şimdi bile yaptığı her eylemde ne kadar faydalı olduğunu göstermeye çalışacaktır. Asıl sorun, davranışları açı*sından beklentilerinizin eskisinden daha büyük bo*yutlara ulaştığını anladığında başlayacaktır. Daha geçen yıl, hareketlerinizde çok daha esnek bir tutum sergiliyordunuz, fazla beklentiler içinde olmadığınızdan dolayı ona sorumluluk yüklemeyi ve disiplin uygulamayı yersiz buluyordunuz, çocu*ğunuz ise kabul edilen davranışlarının verdiği geniş bir özgürlük çerçevesinde, kendine güvenli bir alan yaratmıştı. Şimdi ise bu alan daralmaya ve baskılar her geçen gün artmaya başlamıştır. Kurallar, yaşı*nın gerektirdiği olgunluğa ağır gelecek şekilde hızla değişmektedir. Bu çelişkiye savunma mekanizması geliştiren çocuk, kabul gören davranışlarını başkaldıran bir tutum içine sokacaktır. Belki geçen yıl, çocuğunuza günün ilerleyen sa*atlerine kadar enerjisini boşaltması için gelişigüzel oyalanmasına izin verirken, şimdi, yapması gere*ken ödevleri olduğundan daha fazla organize olma*ya ihtiyaç duyacak ve sürekli acele etmesi, defter ve kitaplarını düzenli tutması ve oyun zamanlarını biraz da okuma alıştırmalarına ayırması konusunda uyanlar alacak ve o da tepkisini oyalanarak ya da öfkelenerek gösterecektir. Uyumlu tavırlarının yeri*ni başkaldırışlar alacak ve belki de elindeki bir bar*dak sütü henüz tamamlanmamış ev ödevinin üzeri*ne dökecektir. Tüm bu gelişmeler sizi sabırsız kıla*cak ve artık büyük ve bilinçli bir çocuk olduğu için sağduyudan yoksun hareketlerini hoş görmeyecek*siniz. Elbette onun da kendisiyle ilgili birtakım beklen*tileri vardır. Tıpkı siz ve öğretmenleri gibi o da iyi ol*mak için yeterli potansiyeli olduğuna inanır ve bu idealine ulaşmak ister, ama yapamaz. Kendi ile ilgi*li özeleştiri yapmaya başladığında çok kötü biri ol*duğu sonucunu çıkarır. İşte tam bu noktada kötü olmak ile ilgili davranışlarını tecrübe etmeye başlar. "Benden istenildiği gibi sessiz bir halde oturma ko*nusunda pek iyi değilim," düşüncesinin yerini "Ben iyi biri değilim" alır. Çocukların çoğu için bu karam*sar tahlil geçicidir, ama onun asi davranışlarını de*ğiştirmek için baskı yapmayı sürekli hale sokarsa*nız, çocuğunuzun kötü olarak belirlediği benlik his*si kök salmaya başlayacak ve davranışları hem sizin hem de onun için kontrol edilemez bir şekle bürü*necektir.





Click the image to open in full size.
ZehiR isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Güzel abdest nasıl alınır? HiCReT Abdest 2 04.03.2013 02:22
Gençliğin imanını sorularla çaldılar e kitap HiCReT Dini Konular 0 10.01.2013 12:35
Çeşitli Nükteler SıLa Güzel ve Anlamlı Sözler 0 09.01.2013 10:09
Hastalıkta namaz nasıl kılınır? TuRKuaZ Soru Ve Cevaplar 0 16.12.2012 13:07
Namazların sonunda tesbihat nasıl yapılır? Cemaat halinde tesbihat yapmanın hükmü ned HiCReT Soru Ve Cevaplar 0 15.12.2012 13:46


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Site Optimizasyon : By eFe
Sitemizde Yenimisiniz ? Yardım Konuları