Geri git   Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz > Serbest Kürsü > Yemek Tarifleri > Pratik Bilgiler

Sağlıklı NOHUT Pişirmenin İncelikleri


Dini Forum Sitemizin tüm İslami Bilgiler özelliklerinden faydalanabilirsiniz sitesindeki Pratik Bilgiler - kategorisi altındaki Sağlıklı NOHUT Pişirmenin İncelikleri isimli konuyu görüntülemektesiniz.

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme Stil
Alt 19.12.2012   #1
||HüZüN DiYaRı||
eSiLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 Özel Mesaj       Arkadas Listesine Ekle
K.Tarihi: Nov 2012
Üye Numarası: 2
Arkadaşlar: 2
Konular:
Mesajlar: 4.359
Rép Puanı: 2147483647
Rép Grafiği: eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute eSiLa has a reputation beyond repute
Exclamation Sağlıklı NOHUT Pişirmenin İncelikleri

Sağlıklı NOHUT Pişirmenin İncelikleri

Kış yemeklerinden olan Nohut pişirmenin incekleri
Nasıl olur öğrenmek isteyenler için..
Uzman Diyetisyen Zühal Aynacı Bayel'in Tarifiyle
İşte sizlere..Leziz ve sağlıklı NOHUT pişirmenin Püş noktaları..






Protein yönünden zengin bir içeriği olan nohudun, doğru tüketildiğinde mucizevi etkiler yarattığını belirten Uzman Diyetisyen Zühal Aynacı Bayel, bu etkileri ve pişirme yöntemlerinde dikkat edilmesi gerekenleri anlattı.

Büyümekte olan hayvanlar üzerinde yapılan denemeler, yenen kuru baklagildeki proteinin biyolojik değerinin, yumurta proteinine göre %40-60 arasında değiştiğini göstermiştir. Genel olarak protein miktarı %17 ile %35 arasında değişir. Kuru baklagillerdeki kükürtlü amino asitlerin sınırlı oluşu ve sindirilme güçlüğü nedeniyle vücut tarafından kullanım oranı düşük görünmekle birlikte soframızda özellikle et ve yumurta bulunamadığı zaman, protein gereksinmesi kuru baklagiller ile tahılların karışımı kullanılarak yapılan ( nohutlu pilav gibi ) yemeklerle karşılanabilir. Özellikle iyi pişirilirse karışımın biyolojik değeri %70' e kadar yükselebilmektedir.

Pişirme süresi 3 aşamadan oluşuyor
Nohut, sindirimin kolaylaşması için uygun şekilde pişirilmelidir. İyi pişmeyen kuru baklagillerin sindirimi güçtür ve bunların proteininden vücut yeterince yararlanamaz. Kuru baklagiller, bitkilerin tohumları olduklarından kurutulmaları sırasında yapılarındaki suların bir kısmını kaybederler. Bu nedenle pişme süreleri taze sebzelere göre daha uzundur. Zaman ve ısıdan kazanmak için uzun süre kaynatılması uygun değildir. Bu bakımdan pişirilme sürelerinin kısaltılması gerekir. Buna göre nohudun pişirilme süresi 4 aşamada tamamlanır.

Islatma: İlk önce ayıklanır, yıkanır, sonra oda ısısındaki suda 8-10 saat bekletilir. Islatmada sıcak su kullanılırsa bu süre 3-4 saat kadardır. Bu ıslatmadan sonra daha kolay pişmektedir. Bir ölçü kuru fasulye veya nohut iki ölçü su çekerek pişer.

Dışındaki zarların çıkarılması: Islatılan taneler yumuşar ve dışındaki zarlar kolayca çıkabilir. Normal yetişkinlerde dış zararlıları ayıklamak gerekmez. Sindirim sistemi bozukluklarında ve çocuk yiyeceklerinde, dış zarların ayrılması sindirimi kolaylaştıracağından önerilebilir. Daha çok selülozdan meydana gelen bu zar kısmı, sindirim enzimlerince yeterince sindirilmez, kalın bağırsağa geçer. Burada bakteriler bu maddelerin çoğunu parçalar, bir kısmı olduğu gibi dışkıyla atılır.

Pişirme: önceden 8-10 saat ıslatılan, gerekirse kabuğu soyulan fasulye ve nohut üzerine 1-2 parmak geçecek kadar su ile yumuşayıncaya kadar pişirilir. Çiğ tanelerde proteinin sindirilmesini sağlayan tripsin enziminin görevini engelleyen antitripsin vardır. Pişirme ile antitripsin özelliğini kaybeder ve kuru baklagillerin sindirimi kolaylaşır. Sert sular pişirme süresini geciktirir. Fasulye ve nohut pişerken vitamin ve madensel maddeler suyuna geçmiştir. Bu nedenle pişirme suyu dökülmez.

Pişerken tencere kapalı olmalı
Baklagillerin pişirildiği tencere kapalı olmalıdır. Düdüklü tencere uygundur. Lezzet verici olarak eklenen salça, soğan, tuz gibi maddeler pişmesine yakın ilave edilir. Kuru baklagiller bu şekilde sade olarak tüketildiği gibi et ilave edilerek de pişirilmektedir.

İçine karbonat atmayın
Nohut pişirilirken iyi pişsin diye soda ve karbonat ilave etmek doğru değildir. Soda ve karbonat vitaminlerin azalmasına neden olmaktadır. Nohut etli veya etsiz pişirilebilir. Bu gibi yemeklere havuç ilave etmek hem besin değerini ve hem de lezzetini artırır. Ayrıca fasulye, nohut ve mercimek pilavlara da ilave edilir veya pilav ile birlikte yenir.

eSiLa isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:



Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Site Optimizasyon : By eFe
Sitemizde Yenimisiniz ? Yardım Konuları