Geri git   www.diniforum.net - en çok ziyaret edilen Dini Forum islami forum paylaşım merkezi > Tasâvvuf > Tasavvuf > Tasavvufi Sohbetler

İslam ve materyalizm


www.diniforum.net - en çok ziyaret edilen Dini Forum islami forum paylaşım merkezi sitesindeki Tasavvufi Sohbetler - kategorisi altındaki İslam ve materyalizm isimli konuyu görüntülemektesiniz.

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme Stil
Alt 19.04.2018   #1
Üye
Rhodium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 Özel Mesaj       Arkadas Listesine Ekle
K.Tarihi: Apr 2018
Üye Numarası: 857
Arkadaşlar: 0
Konular:
Mesajlar: 10
Rép Puanı: 1
Rép Grafiği: Rhodium is an unknown quantity at this point
Standart İslam ve materyalizm

Materyalizm, İslam düşüncesinde pek bağdaşmayan, ruhu, manevi duyguları olmayan bir kavram olarak algılanır. Aslında bu kara propagandadan başka bir şey değildir.

Bunun malum nedeni Arap ve Türk İslam ülkelerine sömürü yapmak isteyen batının ekonomik sistem olarak coğrafyayı etkisi altına alma çabası diyebilirim.

Şimdi gerçekte metaryalizm nedir onu anlatalım. En önemli metaryelist düşünür ibn-i tufeyldir. Hayy bin yakzan eseri, esasen dünya daki bilimsel bir çok düşünceyi derinden sarmıştır.

Bunlar, dil öğrenmek, ölen ceylanı kargadan örnek alarak gömmek, gibi çok farklı bakış açılarıdır. Aslında bu düşünceler maddenin asla değişmediğini söyleyen, Hristiyan dünyasına karşı hegelden marksa bir çok açılıma neden olmuştur. Ancak ne yazık ki bizim İslam savunucuları bu eseri Allahı bulma ve materyalistlere bir cevap gibi bilirler.

Metaryalizmin Karl marksa haline gelirsek aslında en manevi düşünceye geçmiş oluruz. Çok saçma geliyor değil mi? Hayır. Bu ne olduğunu hiç bilmediğiniz şeye karşı hep kapitalist ülkelerden işittiğimiz şeylerdir. Yoksa dünyanın büyük bir bölümü neden bu konuda peşinden sürükledi.

Diyalektik metaryalizm üç ana yapıdan oluşur.

1) Her şey maddedir. Maddenin dışında hiç bir şey yoktur.

Burada anlatılan madde içine elektronlarıda alır, ışığın enerji durumunu da kapsar. Örneğin ruh varmı yokmu buna bakılmaz. Ruh varsa oda maddenin bir formudur.

Tasavvuffi açıdan baktığımızda Allah bizim ruhumuzu yarattığına göre ruhumuz var. Ruhumuz madde değilse nedir madde değil ise yoktur. Bu çok saçma değil mi? Belkide ruhumuz bir Allahın bize yüklediği ve henüz bilimsel ispatı yapılmamış bir matematiksel veya enerji formunda bilmediğimiz bir hikmet.

Özetle metaryalizm her şey madde derken her şey taş toprak demektir şeklinde değildir. Örneğin melekler varsa, maddenin bir formudur diyor. Kuantum fiziğinde boyutlara kadar gider bu mevzu.

2) Yansıma kuralı.

MADDE METARYALİZM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLDİR. ÖNEMLİ OLAN MADDENİN İNSANDAKİ YANSIMASIDIR.

Yani, maddenin ne olduğu ile ilgilenmez. İnsan zihninde nasıl yansıdığını önemser. Buna bir bardağa bakan insanlar gibi düşünün, kimine göre bardan susuzluk duygusunu, kimine göre camın yapısını zihinde yansıtır.

Bu durumda aslında bizim mana dediğimiz şeydir. Burada kıskançlık, sevgi gibi bir çok duygu anlatılmak istemenmektedir.

3) Nicelikten niteliğe, nitelikten niceliğe kuralı.

Maddeciliğe göre her şey değişir. Ve bu kurala göre olur. Örneğin ağaç kesilir ve tahta olur. Tahta ise işlenir ve sandalye olur. Sandalye kırılır ve yakılır... Bu böyle sürer gider.

Ancak burada nicelik niteliğe dönüşür. Bu ne demek örneğin doğduğunuz an ölmeye başlamışsınız demektir. Bu mevcut niteliğiniz belli bir niceliğe ulaştığını da değişir ve yeni niteliğiniz oluşarak yeni niceliğinize ulaşmaya başlar.

Bu aslında ölümden sonra hayat varmı? Sorusuna da bir cevap verir. Materyalizm karşıtları hiç bir şeyin değişmeyeceğini savunur. Yani materyalizm karşıtları için ölümden sonra hayat olması mümkün değildir.

Yada mö bir buzul çağı yaşamadığımızı söyleyebilirmiyiz? Örneğin Nuh tufanı belkide buzul çağının sona erdiği bir dönemdi. Ancak metaryalizm karşıtlarına göre neden değişim olmadığı için bulunamaz.

Peygamber efendimizde derinden sözlerini, öğütleri için ve davranışlarını incelerseniz maddeci bir insan olduğunu keşfedersiniz.

Örneğin kıyametin kopacağını ve ahir zaman öğütü her şeyin aynı kalmadığını bize ifade eder.

Kadınların sizin üstünüzde de hakları vardır derken bu hakları kadının zihnimizde ki manası ile ifade eder.

Emanet, faiz, alkol, Müslümanlarının kardeş olması gibi tüm hususları maddi dünyanın zihnimizde ki yerine akıl ve bilimsel değerlendirme ile sürekli ifade etmiştir.

Zaten cahiliye dönemindeki adetlerin çoğu da maddeci bakış açısına sahip olmamaktan dolayı oluşmuştur. Bu putlardan dahi anlayabilirsiniz.

Rhodium isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İslam büyükleri murataltug1985 iSlam Alimleri 108 04.07.2018 22:36
İslam ve huriler Enes4125 Cennet-Cehennem 1 08.01.2014 10:39
İslam Niyaz YüreK eSintiLeri 2 16.12.2013 15:59
İslam Kardeşliği SıLa Dini Konular 0 25.01.2013 18:06
Varlık Felsefesinde Materyalizm eSiLa Felsefe 0 22.01.2013 21:02


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Site Optimizasyon : By eFe
Sitemizde Yenimisiniz ? Yardım Konuları